Vorige maand heeft u kunnen lezen dat de vijftig losse stoelen die voor in de kerk staan, worden vervangen. De reden hiervoor is dat het verplaat­sen en tijdelijk opslaan van deze loodzware stoelen bij verhuur van de kerk een te zware last is geworden. De kerkenraad heeft daarom besloten veertig lichtere, stapelbare en eenvoudig verplaatsbare stoelen aan te schaffen.

Op 15 februari zijn de nieuwe stoelen aangekomen. Een klein team (Tjeerd, Berend, Jan/vV en Henk) heeft de oude stoelen naar het fietsenhok versjouwd; die wordende in de komende dagen opgehaald door "Oerboer" Willem die soms wel eens lezingen geeft in zijn boerderij. Dan kunnen de mensen ook zitten. De nieuwe stoelen zijn inmiddels geïnstalleerd.

Een gezamenlijke reis schept altijd een band die het gemeenteleven ten goede komt.
Vanuit de Dorpskerk Blaricum bestaat het plan om van maandag 3 t/m zaterdag 8 juni 2024 een busreis langs kathedralen in Noord-Frankrijk te maken, o.l.v. Jurjen Zeilstra als reisgids en m.m.v. Tjeerd Hoekstra en Jan van Vembde. De reisorganisatie DrieTour zorgt voor vervoer, overnachtingen en toegang. Op het programma staan: Laon, Reims, Rouen, Beauvais, Amiens en Chartres. Daarnaast krijgen we met een gids een rondleiding in de steden Reims en Rouen, brengen we een dag door in Parijs en bezoeken we Musée Cluny en Versailles.
Aanmelding voor deze reis moet uiterlijk 1 maart binnen zijn. Aan deze reis is een drietal voorbereidingsavonden verbonden. Op 1 februari wordt praktische informatie over de reis verstrekt door een medewerker van DrieTour en geeft Jurjen Zeilstra een kleine introductie over de te bezoeken kathedralen. Voor deze informatieavond is opgeven bij Jan van Vembde gewenst: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 035 525 4819. Op dinsdag 16 april en dinsdag 14 mei neemt Jurjen Zeilstra u mee langs de gotiek in de context van de geschiedenis van de middeleeuwen. Alle bijeenkomsten hebben plaats in de Dorpskerk en beginnen om 19.30 uur. Een ieder die belangstelling heeft voor de reis en/of voor de geschiedenis en gotiek van de kathedralen, is welkom.
Voor meer informatie: DrieTour heeft op haar website een speciale pagina met het hele programma aangemaakt voor deze reis. Via de link: DrieTour | Frankrijk |Gemeentereis PGB Kathedralen kunt u zich tevens inschrijven. We hopen op een mooie deelnemerslijst, wellicht ook met belangstellenden uit Laren en Eemnes. Mocht het budget een probleem zijn, neem dan contact op met ds. Zeilstra, 035 624 7449

De flyer voor deze gemeentereis kunt u hier inzien.

ZINGEN IS GEZOND VOOR LICHAAM EN GEEST!

U zingt graag maar beperkt dat tot die keer dat niemand het hoort of tijdens een kerkdienst als u ‘veilig’ kunt opgaan in het geheel.
U heeft geen behoefte solist te worden maar zou het wel leuk vinden in een groep te zingen, samen met mensen die ook graag hun stem gebruiken om éénstemmig of meerstemmig van allerlei muziek te genieten.

Voor al deze mensen is er plaats in de Cantorij van de Dorpskerk te Blaricum waar o.l.v. cantor Peter den Ouden het plezier in zingen op de voorgrond staat. U zult ervaren dat men al snel tot een verrassend resultaat kan komen, een resultaat dat interessant is voor geoefende en minder geoefende zangers.

Het diverse repertoire van de cantorij dient allereerst als ondersteuning van de gemeentezang en is in andere literatuur tevens een verrijking van de liturgie. Wij nodigen u graag uit om deze vocale ‘ervaring’ en ‘uitdaging’ aan te gaan en geheel vrijblijvend een repetitie bij te wonen! Wij repeteren elke woensdagavond van 19.00 - 20.30 uur in de Dorpskerk aan de Torenlaan in Blaricum. Meldt u van te voren wel even aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. zodat er voor extra partituren gezorgd kan worden.